Week 10 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 10

Blijf op de hoogte en volg Sandy

11 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Dinsdag 5-7
Vandaag zijn we lekker Blue Bay geweest. De vorige keer hoefden we niet te betalen, maar daar trapten ze nu helaas niet in. We hebben hier de hele dag heerlijk gelegen en gezwommen. Eigenlijk hadden we op de planning staan om te gaan uiteten, maar omdat het dan vaak erg laat wordt, hadden Mellanie en ik besloten om broodje knakworst te eten en daarna lekker verstandig naar bed te gaan.

Woensdag 6-7
Vanochtend zijn Mellanie en ik erg vroeg opgestaan om lekker de hele dag naar het onbewoonde eiland ‘Klein Curaçao’ te gaan. Om 06.40 uur werden we al verwacht. Rond ’n uur of 7 mochten we de boot op en hadden we boven een mooi plekje gevonden. Op de heenweg worden vaak veel mensen zeeziek. Mellanie en ik waren wel wat misselijk, maar hadden het net gered. Eenmaal daar kregen we een heerlijk ontbijt. Daarna zijn we erg veel in de zee geweest, omdat het anders gewoon veel te heet was. We hebben zelfs de hele dag onder de parasol gelegen. Op ’n gegeven moment zijn we naar de andere kant gelopen om daar te snorkelen en schildpadden te spotten. Mellanie is wat dieper gezwommen dan ik en zag inderdaad schildpadden. Ik was te bang en ben niet verder gezwommen. Ik moet mezelf aanstaande maandag 11 juli als we naar Playa Grandi gaan niet zo aanstellen en gewoon verder te zee in gaan om met schildpadden te zwemmen. ’s Middags zijn we nog eventjes naar de andere kant van het eiland gelopen om naar ’n vuurtoren en een wrak te gaan kijken om vervolgens weer met de boot naar huis te gaan. Gelukkig zwommen Mellanie en Natalie (Natalie en Laura hadden we op Klein Curaçao leren kennen) naar de boot en hadden we een mooi plekje op het dek van de boot. Ondertussen kregen we lekkere drankjes en wisten ze meteen dat we uit het zuiden kwamen.

Donderdag 7-7
Vandaag zijn we naar Mambo Beach geweest. Hier hebben we lekker gezwommen en daar ook met ’n drankje Duitsland-Frankrijk gekeken tussen allemaal Duitsers. Wat een heerlijke overwinning van Frankrijk. We zijn toen weer op tijd naar huis gegaan om vlug te douchen, Marinda en Yvonne op te halen en daarna naar de Escaperoom te gaan. We hadden gekozen voor Tugboat’s treasure, omdat dit toch iets is van Curaçao. We kregen wat standaard informatie voordat we naar binnen mochten. Eenmaal binnen ging het erg moeizaam. We wisten niet waar we moesten zoeken en daardoor duurde het erg lang. Daarna ging het best snel, al hadden we even een tegenvaller omdat de sloten niet goed werkten. Toen dit eenmaal lukte hadden we de sleutel gevonden en hadden we geloof ik nog 11:42 minuten over.

Vrijdag 8-7
Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Rond half 12 zijn we naar het zwembad gegaan om daar lekker te zwemmen en te zonnen, om vervolgens rond 2 uur mee naar huis te gaan. Yvonne moest namelijk nog douchen en haar spullen inpakken, omdat ze vandaag naar huis vloog. Mellanie heeft ’s avonds een heerlijke pasta gemaakt, waar we morgen ook nog van kunnen eten. Deze avond hebben we vrij weinig gedaan. Thuis ‘n drankje gedronken en film gekeken.

Zaterdag 9-7
Vandaag zijn we lekker naar Willemstad geweest om de laatste souvenirs te kopen en lekker rond te struinen. Vervolgens zijn we naar Mambo beach gereden om daar de rest van de middag lekker te zonnen en zwemmen. ’s Avonds hebben we lekker de pasta opgegeten, omdat we wat over hadden. Daarna zijn we op stap geweest bij Zanzibar. Daar zijn mijn slippers kapot gegaan en heb ze dus maar daar gelaten. Aangezien ik nog genoeg slippers thuis heb liggen, laat ik ze allemaal maar hier volgende week.

Zondag 10-7
Erg lekker geslapen vannacht. ’s Ochtends even bijgekletst met thuis en rond de middag naar het zwembad gegaan. Hier hebben we de hele middag lekker gelegen en gezwommen. Heerlijk om geen zout te proeven. Daarna lekker naar huis gereden om daar ons avondeten wat we in de diepvries hebben liggen op te maken, zodat dat allemaal op is volgende week. ’s Avonds hebben Mellanie en ik 2 films gekeken. Daardoor was ik echt te moe om nog te gaan stappen en zijn we dus thuis gebleven.

Over 5 dagen vliegen we alweer naar huis.

  • 11 Juli 2016 - 07:31

    Mieke:

    Heey
    Weer een kei mooie week achter de rug
    Nog een weekje genieten
    En dan naar huis xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 4027

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: