Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Sandy

27 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 20-6
Wat een spierpijn vandaag, wat een hel.. Vandaag zijn we begonnen met de AVI-toetsen. De kinderen lezen hier zo snel als ze kunnen een tekst, om zo een AVI hoger te komen. Dit lukte bij een aantal kinderen. Het probleem bij de andere kinderen zat hem voornamelijk in de snelheid. We hebben de resultaten van de oude AVI toetsen meegekregen om te vergelijken of de kinderen die geen nieuw AVI niveau hebben behaald toch gegroeid zijn qua tempo. Na stage zijn we vlug even langs de Albert Heijn gereden om wat kleine boodschappen te halen. Daarna heb ik nogmaals geprobeerd om mijn broekje/hemdje schoon te krijgen na afgelopen zaterdag (Cristoffelberg). Hierna even op Skype gezeten met thuis en Linda. ’s Avonds heb ik mijn eindgesprek van woensdag alvast voorbereid.

Dinsdag 21-6
Vandaag hebben we ook weer een dag AVI toetsen afgenomen. Bij de eerste klas waarbij we de AVI’s hebben afgenomen zijn er echt een hoop kinderen die een volgend AVI hebben behaald. Niet alleen voor de kinderen een fijn gevoel, maar ook voor mij! Bij de 2e groep zijn er ook echt veel kinderen die een AVI hoger mogen gaan lezen. Het geeft toch een super gevoel dat onze begeleiding geholpen heeft! We hebben er vandaag voor gezorgd dat er een nieuw overzicht is gekomen, zodat de leerkrachten van bijna ieder kind weer een overzicht hebben van de AVI niveaus. ’s Middags hebben we niet veel meer gedaan. Ik heb lekker even bijgekletst met Mandy en mijn peettante. ’s Avonds heb ik mijn eindgesprek nog even voorbereid en zijn we daarna een ijsje op het terras wezen eten.

Woensdag 22-6
Vandaag had ik dan eindelijk mijn eindgesprek. Na 2 dagen vol zenuwen waren ze vandaag nog erger. Het gesprek bleek ineens met 2 van de 3 begeleiders te zijn. Na veel moeilijke vragen zou ik de uitslag vandaag nog krijgen. 2,5 Uur later heb ik zelf maar gemaild, omdat ik nog steeds niks had gehoord. Ik kreeg te horen dat ik de uitslag morgen zou krijgen, aangezien de beoordelaars nog het een en ander op papier moesten zetten. Dat was dus nog een middag/avond stressen.. In de avond heb ik lekker rustig een film liggen kijken om zo maar wat afleiding te hebben.

Donderdag 23-6
Vandaag op stage hebben de kinderen nogmaals de tafeltoetsen gemaakt, zodat we konden kijken of ze vooruit waren gegaan. Tussendoor heb ik telkens mijn mail gecheckt. Wachtend op de uitslag. Deze kreeg ik echter pas om half 1 (half 7 Nederlandse tijd). Ik kreeg te horen dat ik de minor op dit moment nog niet behaald had. Hierbij stonden wat feedback punten waarmee ik zeker aan de slag kan. Als me dit binnen 3 weken goed lukt, mag ik het nog een keer opsturen, zodat ik dit schooljaar al weet of ik deze minor behaald heb of niet. Daar ga ik dus mijn uiterste best voor doen! ’s Middags op stage hebben we heerlijk gegeten en gedronken voor het afscheid van Lorette. Dit is de leerkracht van de eerste klas (Positivo) en zij gaat volgende week met pensioen, waar ze erg veel in heeft. Ze is hiervoor al zeker 2 maanden aan het aftellen, op het aantal werkdagen precies. De rest van de middag heb ik aan mijn herkansing voor mijn minor gewerkt, zodat ik deze binnen 3 weken weer in kan leveren en dit schooljaar nog weet of ik deze minor ga behalen. Tussendoor hebben we even tomatensoep gegeten en daarna heb ik weer aan school gewerkt.

Vrijdag 24-6
Vandaag konden we iets langer slapen dan normaal. We zijn namelijk naar de bioscoop geweest met de school en wij zijn hier rechtstreeks heen gereden. De film die we gingen bekijken was voor de kinderen een verrassing, maar wij wisten allang welke film, namelijk Finding Dory. De meeste kinderen op onze stageschool waren nog niet eens geboren toen Finding Nemo uitkwam, maar toch hebben de meeste kinderen deze film gezien. Na de film was er een soort van ‘diploma’ uitreiking voor groep Amore (groep 8), en kwam er een bekende zanger/rapper uit Curaçao om de hele school, maar vooral groep Amore te verrassen. Bijna alle kinderen konden de liedjes meezingen, terwijl de leerkrachten zeiden nog nooit gehoord te hebben van deze artiest. In de middag heb ik met vriendinnen bijgekletst, om daarna aan school te werken. ’s Avonds heb ik lekker macaroni gegeten en daarna nog aan school gewerkt. Daarna zijn we lekker op stap geweest om het weekend in te luiden!

Zaterdag 25-6
Afgelopen nacht heeft het veel en hard geregend. Hierdoor was het ’s ochtends erg bewolkt en zijn we eventjes naar de boekenbank geweest. Hier kan je namelijk erg goedkoop boeken kopen en dat is wel lekker voor de vakantie hier en in Nederland straks! Ik had 5 boeken uitgekozen en hoefde maar 11 gulden af te rekenen.. Dat is ongeveer €5,50. Hierna zijn we een broodje wezen halen bij de Albert Heijn en hebben we meteen maar wat meer boodschappen meegenomen. Daarna hebben we thuis aan school zitten werken, omdat het toch geen weer voor het strand was. Ik ben hierdoor al een heel eind en ga zeker mijn best doen om het dit schooljaar nog in te leveren. Tussendoor even flink gewassen. ’s Avonds zijn we lekker wezen eten bij Plein Café Wilhelmina om vervolgens thuis te douchen en te stappen bij Zanzibar!

Zondag 26-6
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen! Vandaag was het de bedoeling dat we een dagje naar het strand gingen, maar omdat het vandaag nog steeds zo bewolkt is, zijn we thuis gebleven om aan school te werken. Rond het middaguur zijn we even naar de stad gegaan om daar lekker te lunchen. Hierna zijn we doorgereden naar Flamingo Area, om te kijken of je hier leuke foto’s kan maken, zodat we daar met Mellanie en Yvonne volgende week na stage ook een keer langs kunnen! Dit was een tegenvaller en dus rijden we aankomende week naar het wespunt om te kijken of je het daar beter kan zien. Toen we weer thuis waren, zijn we weer verder gegaan met ons schoolwerk. Na het avondeten ook weer verder gegaan met school, zodat ik niet alles op het laatste moment nog hoef te verbeteren. Ik ben nu al een heel eind!

Ik heb het op zondag zo druk gehad met school, dat ik mijn blog zelfs vergeten was. Vandaar dat ik deze vandaag pas plaats. Deze week beginnen we aan onze laatste stageweek en morgen komt Mellanie gezellig al! Vrijdag lekker vakantie vieren!

  • 27 Juni 2016 - 15:05

    Linda:

    Ohh wat mis ik de euro toch als je da zo leest haha!
    Ben weer blij als je thuis bent want ik verveel me de pleuris buite het werken om.. pff
    Maar zoizo nog 2weken lekker genieten samen met mellanie!
    Nog veel leuke dingen die jullie samen gaan doen had ik al gezien!
    Dus die laatste 2 weken komt helemaal goed!!
    ♡♡

  • 27 Juni 2016 - 17:11

    Mieke:

    Weer een drukke week
    Maar ook en terrassje is lekker
    Joepie mellanie is er bijna
    Dan vakantie
    Je hebt ut verdient
    En dan nar huis xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4023

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: