Week 11 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Sandy

15 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 11-7
Vandaag zijn Mellanie en ik een dagje naar Westpunt geweest. Van tevoren hebben we Marinda afgezet op een strandje om vervolgens door te rijden naar kleine knip. Ondertussen kwamen we langs playa kalki en playa forti. Hier zijn we even gestopt om foto’s te maken. We zagen hier zelfs 2 schilpadden zwemmen! Kleine knip viel ons een beetje tegen. Hier hebben we even gezwommen en zijn daarna doorgereden naar grote knip. Dit was wel super mooi. We hebben foto’s gemaakt van het uitzicht en zijn daarna doorgereden naar Jaanchies om daar te lunchen. Bij Jaanchies werd de menukaart verteld en wordt het eten met veel vitamine L gemaakt (Liefde). Het eten was niet specialer dan andere tentjes, maar omdat die man alles op zo’n leuke manier vertelt, moet je er een keer geweest zijn! Daarna zijn we doorgereden naar playa grandi, wat ons ook een beetje tegenviel. Geen schildpadden te zien. Als laatste zijn we doorgereden naar ‘Shete Boka National Park’. Hier heb je een super mooi uitzicht over de oceaan en zie je het water tegen de rotsen slaan. Foto’s hiervan komen op Facebook. Daarna terug naar het strand gereden waar Marinda lag om haar op te halen. ’s Avonds zijn we nog wezen uiteten bij Plein Café Wilhelmina.

Dinsdag 12-7
Vanochtend heb ik Marinda weggebracht omdat zij nog een keer naar Klein Curaçao wilde. Hierna kon ik niet echt meer slapen en heb ik dus maar even op skype gezeten met thuis. Rond de middag zijn Mellanie en ik naar Papagayo beach geweest om daar lekker een dagje te zwemmen. Vanuit daar zijn we meteen doorgereden naar de plek waar ik vanochtend Marinda had afgezet om haar op te halen. Hierna hebben we onszelf klaargemaakt en zijn we ’s avonds wezen uiteten bij Hemingway.

Woensdag 13-7
Vandaag zijn we een dagje naar Mambo beach geweest. Het laatste dagje strand voordat we naar huis gaan. Hier hebben we hele dag heerlijk gezwommen en nog in de zon gelegen. Het was wat bewolkt maar gelukkig kwam de zon af en toe wel lekker door. Rond 5 uur zijn we naar huis gereden, hebben we onszelf klaargemaakt en zijn we wezen uiteten bij Plein Café Wilhelmina.

Donderdag 14-7
Ons laatste dagje genieten van de zon op Curaçao. Vanochtend hebben Mellanie en ik ervoor gezorgd dat we alvast ingecheckt waren. Marinda is ondertussen de auto gaan wassen. Daarna zijn we eerst naar Willemstad geweest om ons geld zo goed als op te maken. Daarna zijn we wezen lunchen bij Saint-Tropez, omdat onze stempelkaarten vol waren en je dan een gratis panini krijgt. Na de lunch zijn we naar het zwembad gereden waar we afgelopen week ook zijn geweest. Hier betaal je namelijk geen entree en het zwembad is nog schoner ook. Rond ’n uur of 4 zijn we naar huis gereden, zodat we onszelf klaar konden maken en alvast een groot deel in konden pakken. ’s Avonds heeft ’n oud collega van Marinda ons opgehaald en zijn we voor de laatste keer wezen uiteten.

Vrijdag 15-7
Gisteren heb ik al een hoop dingen ingepakt en gekeken wat er ik hier weg gooi en wat mee terug moet naar Nederland. Ik heb erg slecht geslapen en was al vroeg wakker. Ik hoop dat ik daarom vanavond in het vliegtuig lekker lang kan slapen, zodat we er sneller zijn en ik minder last heb van een jetlag. Het enige wat we nu nog moeten doen voordat we worden opgehaald om 11.45 is douchen, laatste spullen inpakken, schoonmaken en ontbijten. We vliegen om 15.25 uur en mogen al om 14.10 uur boarden!

Tot morgenvroeg! (Voor mijn gevoel zie ik jullie vanavond al!)

  • 15 Juli 2016 - 15:30

    Lindq:

    Nog fffffffff!!!!

  • 15 Juli 2016 - 17:34

    Mieke:

    Wij zijn er klaar voor xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 4013

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: