Week 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Sandy

05 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 27-6
Vandaag op stage hebben we de eindverslagen afgemaakt voor alle leerkrachten, om vervolgens nog wat AVI toetsen af te nemen van de kinderen die er vorige week niet waren. Daarna hebben we geholpen in de verschillende klassen. Na stage zijn we even vlug langs de supermarkt gereden voor wat kleine boodschappen. Vervolgens meteen onze auto laten wassen en ondertussen naar de Subway gelopen om daar lekker te lunchen. Daarna zijn we doorgereden naar de autoverhuurder, omdat we nog moesten gaan betalen voor de laatste 2 weken. Eenmaal thuis (2 uur later!!), heb ik even lekker bijgekletst met thuis. Daarna heb ik kip piri piri gebakken om dat heerlijk in een wrap te eten. Na het avondeten vlug in de douche gesprongen om de hele avond weer aan school te werken.

Dinsdag 28-6
De dag is eindelijk aangebroken. Vandaag stond er eerst een dagje stage op het programma, waarbij we de leerkrachten geholpen hebben met opruimen, dingen ordenen en regelen voor volgend schooljaar. Na stage zijn we naar HATO airport gereden om daar Mellanie op te halen! Na dik ´n uur was ze eindelijk buiten. Daarna naar het appartement gereden, even lekker niks gedaan om vervolgens lekker te gaan uiteten in Willemstad. Daarna allebei mooi op tijd naar bed gegaan.

Woensdag 29-6
Vanochtend op stage het project uitgevoerd en daarna de leerkrachten geholpen waar we gisteren mee gestart zijn. Na stage stond het zwemmen met dolfijnen op het programma! Wel wat eng, maar super gaaf! Foto’s staan op Facebook! We mochten niet met onze armen zwemmen, maar alleen op en neer gaan met onze benen met flippers. Daarna nog even naar de dolfijnenshow geweest, zeeleeuwen, haaien, flamingo’s, roggen etc. bekeken. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en ’s avonds daar ook lekker gegeten!

Donderdag 30-6
Vanochtend de leerkrachten weer geholpen en gezorgd dat we ook van de school wat foto’s hadden als herinnering. Daarna weer naar HATO airport gereden om de vriendin van Marinda op te halen. Toen alle spullen weer thuis stonden, zijn Mellanie en ik even flink wat boodschappen wezen halen. Daarna zijn we naar Willemstad geweest, omdat het hier koopavond was. Nog wat souvenirs kunnen scoren voor thuis. Daarna lekker TAPAS wezen eten bij ‘De kleine wereld’ met Mellanie voor haar verjaardag. Wat een heerlijke avond! Daarna vlug de douche in gesprongen om vervolgens vlug naar bed te gaan voor de laatste stagedag.

Vrijdag 1-7
De laatste stagedag! Gisteren hebben we voor de kinderen ijsjes gehaald, zodat we die vandaag als afscheid uit konden delen. Verder zitten de leerkrachten vandaag al allemaal in hun nieuwe klas. Deze kregen ze, omdat ze zo verplicht waren om hun lokaal deze week op de ruimen. Ik heb vandaag nog kort wat gedaan voor school en daarna ben ik in de verschillende klassen geweest om daar lekker het einde van het schooljaar mee te vieren. Toen we thuis waren van stage zijn we na de lunch meteen doorgereden naar Curaçao likeur. Dat is een bedrijf waar je alle verschillende soorten dranken uit Curaçao kan proeven. Ofja, blue curaçao en alle andere kleuren! Dat was trouwens een grote grap. Weinig proeven en ze wijzen je meteen door naar de shop. Daarna zijn we doorgereden naar het strand om daar te genieten van onze vakantie! Daar lekker met een drankje België gekeken. Toen thuis allemaal gedoucht en doorgereden naar Plein Café Wilhelmina om daar lekker wat te eten. Na het uiteten thuis nog even lekker niks gedaan.

Zaterdag 2-7
Vandaag nog 2 weken en dan ben ik weer in Nederland. Vanochtend heb even lekker geskypt met thuis. Daarna lekker naar kokomo beach gereden om daar n dagje van de zon te genieten. Tenminste dat dacht ik. Omdat mijn moeder zei dat ik op moest schieten met omkleden, had ik niet mn hele bikini aan en daar kwam ik op komomo beach pas achter. Dus maar weer terug gereden. Eenmaal onderweg begon met lampje van de auto te branden en ik kwam natuurlijk nergens een tankstation tegen totdat ik thuis was. ’n Uur later was ik eindelijk weer op het strand en hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen. ’s Middags met n drankje Italië gekeken, maar zij verloren op ’t nippertje. Daarna lekker bij kokomo beach gegeten om daarna nog even wat kleine boodschappen te halen bij de Albert Heijn. ’s Avonds niet op stap geweest maar lekker in Willemstad cocktails gedronken met Mellanie.

Zondag 3-7
Vanochtend weer kleren gewassen en geskypt. Daarna lekker met Mellanie naar Saint-Tropez geweest. Even geen zout en zand. Daar heerlijk geluncht en daarna lekker gezwommen en in de zon gelegen. Rond ’n uur of 5 naar huis gegaan om thuis lekker broodje knakworst te eten. Daarna lekker gedoucht en op stap geweest bij wet & wild.

Maandag 4-7
Vandaag zouden we eigenlijk naar Westpunt rijden, om daar een aantal strandjes te gaan bekijken. Mellanie en ik werden pas rond half 12 wakker dus had het niet veel zin meer om daarheen te rijden. Voordat we namelijk klaar waren.. We hadden dus besloten met zn tweeën om vandaag lekker naar Mambo beach te gaan. Hier lekker de hele middag gezwommen, in de zon gelegen en gesnorkeld (angsten overwonnen). Wat een grote vissen, bah. Niks voor mij. ’s Avonds zijn we lekker wezen uiteten om vervolgens een keer op tijd naar bed te gaan.

Nu ik vakantie heb, gaat de tijd erg snel. Aankomende week gaan we nog lekker veel strandjes bezoeken en naar klein Curaçao. Ik hou jullie op de hoogte. Over 11 dagen vlieg ik alweer naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 4011

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: