De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Door: Sandy

Blijf op de hoogte en volg Sandy

04 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Nadat we afscheid genomen hadden van onze families op Schiphol, zijn Marinda en ik maandag 2 mei naar Curaçao gevlogen. Na een lange vlucht werden we opgewacht door de bazin van ons studentenhuis. Dit was erg goed geregeld! Zij heeft ons naar ons appartement gebracht en hier alles uitgelegd. Er zitten echt veel sloten op alle deuren en hebben zelfs een alarm. Erg goed beveiligd dus. Nadat ze alles uitgelegd had, heeft ze ons meegenomen naar de Albert Heijn. Dit was de enige supermarkt die deze dag open was, omdat het de dag van de arbeid was. Eigenlijk was deze dag zondag 1 mei, maar ze hebben het verplaatst naar maandag 2 mei, zodat iedereen een vrije dag zou hebben. We hebben vlug wat boodschappen gekocht, zodat we in ieder geval de eerste paar dagen konden eten en drinken. We zijn de eerste dag rond 'n uur of 8 gaan slapen (voor ons gevoel dus 2 uur 's nachts). Hierdoor waren we allebei om 5 uur al wakker (ook dankzij de hitte). Doordat we zuinig moeten zijn met water en stroom, hadden we onze airco 's nachts uitgezet. Door deze nacht zijn we meteen van gedachten veranderd en zorgen nu dat de airco 's nachts aanstaat. Gelukkig hebben we allebei 's ochtends met airco nog wat kunnen slapen. Dag 2 stond vooral in het teken van een auto regelen. Zonder auto is het namelijk erg lastig om boodschappen te doen, naar het strand te gaan en bovendien om op stage te komen volgende week maandag! We dachten dat we deze auto zo geregeld zouden hebben, maar dit was nog vrij lastig. Bij veel bedrijven moet je 25 jaar of ouders zijn, of kost het zo'n 2000/3000 euro voor de periode die wij blijven. Gelukkig hebben we rond 'n uur of 3 toch een bedrijf gevonden wat betrouwbaar en betaalbaar is. Deze auto kunnen we woensdag 4-5-2016 om half 11 ophalen. Dinsdag 3-5-2016 was het erg bewolkt. Rond 4 uur 's middags kwam de zon door en zijn toen vlug in de zon gaan zitten (natuurlijk goed ingesmeerd). Aangezien we woensdag pas onze auto op kunnen halen, hadden we gisteren simpel avondeten, namelijk een boterham frikadel. Toen we de frikadellen wilden gaan bakken, kwamen we er achter dat het fornuis niet automatisch aanging, en we dus vuur nodig hadden. Marinda is op haar beste Papiaments door de straat gaan lopen en kwam terug met lucifers (ZONDER DOOSJE!). Deze lucifers kregen we niet aan, dus hebben we op een gegeven moment maar bij de buren aangeklopt. Ik ben toen naar hun appartement gelopen om daar een kaarsje aan te maken via hun fornuis. Eenmaal beneden ging deze uit en moest ik nog een keer terug. 2 Maal scheepsrecht kun je wel zeggen, want toen bleef het kaarsje wel aan. Via het kaarsje konden we een lucifer aanmaken en toch onze frikadellen bakken (ondertussen al een half uur later). Dit avondeten hebben we heerlijk buiten opgegeten. Na het avondeten zijn we in de douche gesprongen. Dit moest ook erg snel, omdat Curaçao een van de duurste landen is qua water en stroom. Hierna hebben we via Netflix een film gekeken en deze heb ik niet eens afgekeken. Schijnbaar toch nog te moe. Vanochtend werden we ook weer wakker van de hitte, terwijl we de airco deze nacht wel aan hadden laten staan. We waren het er allebei wel over eens dat we beter geslapen hadden dan de 1e nacht. We werden rond 6 uur in de ochtend wakker, maar hebben wel in een keer doorgeslapen. We zitten op dit moment te wachten totdat het half 11 is, zodat we onze auto op kunnen gaan halen. We zijn van plan om dan kennis te gaan maken op stage met de directrice en daarna naar het strand te gaan. Daarna gaan we op ons gemak boodschappen doen, zodat we zeker de komende dagen vooruit kunnen. Gelukkig werkt wifi in ons appartement best goed en kan ik Skypen met Nederland. Groetjes vanuit het zonnige/hete Curaçao en tot de volgende keer! Laat vooral een reactie achter!

• 04 Mei 2016 - 15:11

Mieke:

goed bezig schatjes

• 04 Mei 2016 - 16:47

Chapter PSV De Vriendschap:

Goed bezig meids, benieuwd naar de pica's en veel plezier!

WZDCWZDB

• 04 Mei 2016 - 17:22

Mandy:

Dat gaat jullie helemaal lukken daar dat hoor ik wel!
    We zullen binnenkort snel een keer skypen zodat ik al jullie verhalen kan horen.
    Zet 'm op meiden!!

Liefs Mandy

• 04 Mei 2016 - 19:05

Mandy Creutzburg :

Fijn dat de eerste dagen al zo goed zijn gegaan! Geniet er van en we gaan snel skypen.
    Dikke kus, Mandy.

• 04 Mei 2016 - 19:20

Annelies Temmink:

Hoi nichtje leuk om te lezen dat het allemaal gelukt is, hou je haaks.gr tante

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016