Week 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Sandy

30 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 23-5
Vandaag zijn we echt begonnen met het begeleiden van de groepen kinderen. Deze week zijn de EFO toetsen afgelopen, dus we dachten vanaf nu rustig in één lokaal te zitten. Een kwartier voor tijd hoorden we dat er voor én na de pauze voorlichting werd gegeven door een tandarts. We moesten dus weer verhuizen. Verder is de ochtend prima verlopen. ’s Middags hebben we niet veel gedaan. Lekker op skype gezeten met thuis en Linda. We hadden besloten om een dagje uit de zon te blijven, omdat we gisteren al heel de dag in de zon hadden gelegen. ’s Avonds hebben we vissticks, aardappeltjes en erwtjes met worteltjes gegeten. We waren van plan om deze avond aan school te werken, maar hebben in plaats daarvan een film gekeken.

Dinsdag 24-5
Vandaag hebben we alle groepjes in hetzelfde lokaal begeleid. Ik weet niet of dit überhaupt al een keer is voorgekomen.. Doordat Marinda en ik de groepjes opgesplitst hadden, hadden we lekker veel te doen en ging de ochtend hele vlug! In de middag hebben we verder niets afgesproken, omdat we al een afspraak hadden staan met de autoverhuurder. We moesten onze auto gaan wassen en langs onze autoverhuurder gaan om te betalen voor de maand juni. Het autowassen gaat hier veel anders dan in Nederland. Voor ongeveer €8,75 wassen ze je auto van buiten en maken ze hem ook van binnen schoon. Ideaal! Dit duurde langer dan we verwacht hadden.. Ongeveer ’n half uur. Voordat we daarna het adres gevonden hadden van onze autoverhuurder, waren we weer ’n kwartier verder. Terwijl dit maar 2/3 minuten rijden is. Na deze rit heb ik ’s middags even op skype gezeten met thuis en hebben we ’s avonds lekker tomatensoep gegeten. Hierna zijn we lekker naar het terras in Willemstad geweest en hebben we een ijsje gegeten. Vervolgens weer naar huis gereden en naar bed gegaan.

Woensdag 25-5
Vandaag waren er de hele ochtend voorlichtingen. We moesten daarom ons project naar eind van de ochtend verzetten. Hierdoor kon één klas niet meedoen, maar dit was helaas niet anders. ’s Ochtends hebben we tempotoetsen nagekeken, omdat een leerkracht dit aan ons vroeg. Tussendoor even aan school gewerkt, reflecties en verslagen voor de leerkrachten getypt. Aan het einde van de ochtend zijn we bezig geweest met het project ‘Nederland’. We hebben met de kinderen gekeken wat je nodig hebt als je op vakantie gaat naar Nederland. De kinderen mochten daarna hun ideeën zelf tekenen. Hierna hebben we op de wereldbol gezocht naar Curaçao en Nederland en gekeken hoe ver dit van elkaar af ligt. Omdat het communiceren met de kinderen lastig is, kunnen we minder per les uitvoeren dan dat we in Nederland zouden kunnen. Toch zijn de kinderen erg enthousiast. Na stage zijn we lekker naar het strand op Mambo beach geweest. Thuis heb ik nog mijn luchtbed opgeblazen (zonder pomp..). Hier heb ik daarna wel van genoten door lekker met dit luchtbed op de oceaan te dobberen. We zijn weer op tijd naar huis gereden om te koken, douchen en naar de film te gaan. Bad Neighbours 2 stond op het programma en dat voor maar €3,75. Ons eten/drinken was zelfs duurder dan de film. De film is trouwens een echte aanrader!

Donderdag 26-5
We zijn alweer over de helft met stage deze week. Vandaag weer een druk dagje begeleiden op stage. We zijn bezig geweest met het aanleren van de tafels en het metriek stelsel (lengtematen). In de middag zijn we lekker thuis gebleven om te skypen. Toen zelfs een groepsgesprek op Skype gehad met vriendinnen. Even gezellig bijgekletst! In de avond lekker wraps met kipfilet gegeten, was weer lang geleden.. In de avond niet erg veel gedaan.

Vrijdag 27-5
Laatste stagedagje voor het weekend. Vandaag ook weer een druk dagje. Gelukkig gaat de dag dan lekker snel! Flink geoefend met de tafels en optelsommen vandaag. Na stage zijn we meteen langs de Albert Heijn gereden om nog wat kleine boodschappen te halen. Hier hebben we ook lekker harde broodjes meegenomen om thuis lekker te lunchen. Om half 4 dachten we een reservering te maken voor het zwemmen met dolfijnen. Helaas waren niet alle papieren in orde van het meisje wat met ons meegaat, dus moeten we volgende week terug.. Hopelijk is er dan nog plaats. In de avond heb ik lekker bloemkool gegeten, was lang geleden. Hierna zijn we op stap geweest bij Wet & Wild. Wat een heerlijk feestje was dat! Dat kon ik de volgende dag ook wel merken.

Zaterdag 28-5
Ik was al om 8 uur ’s ochtends wakker met ‘n kater, en dat terwijl we pas ’s nachts thuis waren. Marinda had besloten om naar een soort boekenbeurs te gaan en daarom heb ik maar even ontbijten en ben ik daarna weer in slaap gevallen. We zouden eigenlijk naar het strand gaan, maar omdat ik pas weer om 2 uur ’s middags wakker werd, had dat niet echt zin meer. Lekker een lamme middag gehad en geskypt. We zijn toen op tijd naar de Mac Donalds geweest (wel 3 kwartier in de rij gestaan voor eten…) om daarna te gaan stappen bij Springbreak op Kokomo beach. Een echte aanrader! Super leuke muziek!

Zondag 29-5
Alweer op tijd wakker. Even lekker met thuis en mn peettante geskypt. Toen even een dip, omdat ik weer teveel tijd had om na te denken over thuis. Daarna toch lekker naar Papagayo beach geweest. Een heerlijk strand! Helaas trok alles rond ’n uur of 3 dicht en was er niet echt meer zon te bekennen. Hierdoor nog even lekker in slaap gevallen. We zijn op tijd naar huis gegaan. Ofja even langs de Albert Heijn geweest om pizza te halen. Het is tenslotte weekend! Morgen weer lekker gezond eten. ’s Avonds lekker mijn blog afgemaakt en daarna een film gekeken. Heerlijk zo’n rustig avondje na 2 avonden stappen. Morgen weer beginnen aan een nieuwe week stage die hopelijk net zo lekker snel gaat als afgelopen week!

Over 30 dagen komt Mellanie en over 47 dagen vlieg ik naar huis!

• 30 Mei 2016 - 09:49

Mieke:

Ut is weer een mooie week dat je geschreven hebt
    Met een katertje erbij moet kunnen xxx
    Zie je straks op skype

• 30 Mei 2016 - 18:56

Koekepan:

leuk die adresje zal er n keer langs gaan als ik daar ben
    geniet ervan je moet zo weer koffers pakken