Week 3 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Sandy

23 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 16-5
Vandaag op stage zijn we begonnen met het begeleiden van de groepjes. ’s Ochtends werd ons verteld dat het internet het niet deed. We moesten dus in een half uur tijd creatief omgaan met dit nieuws. We hebben toen vlug letters geschreven, een veilig en vlot boekje (boekje met simpele woorden zoals ik, maan, roos, vis) gemaakt en allerlei spellen uit de kast gehaald om te oefenen. ’s Middags zijn we met Kelly (‘huisgenoot’ van ons studentenhuis maar wel uit een ander appartement) naar het strand gegaan, omdat het haar laatste dag was. Dinsdag 17-5 vloog zij namelijk ’s middags naar huis. We hebben uitgevonden dat als je via de boulevard van Mambo Beach naar het strand loopt, je dan niet hoeft te betalen. IDEAAL! Ze kwamen zelfs niet eens geld vragen voor het bedje waar we op lagen. Dit is dus voor herhaling vatbaar! Na het strand hebben we met z’n 3en wat gegeten. Omdat we later zijn gaan eten dan normaal, konden we zowat meteen na het douchen naar bed.

Dinsdag 17-5
Omdat er vandaag weer EFO-toetsen worden afgenomen op stage, zitten wij met de eerste 2 groepen die we gaan begeleiden in de teamkamer. We moesten daarom gisteravond nog wat werkbladen zoeken, zodat we ook zonder computers begeleiding kunnen geven. Met de laatste 2 groepen konden we gelukkig wel weer in het computerlokaal en daarom konden we een goede balans vinden tussen de werkbladen en de oefeningen op de computer. Na stage hebben we gekozen voor een middagje boodschappen doen, wassen en aan school werken. Dit was namelijk allemaal hard nodig! Nog even Kelly een goede reis naar huis gewenst en verder heb ik even op Skype gezeten met thuis. ’s Avonds hebben we stamp met een schnitzel gegeten. Hierna hebben we gezellig met z’n 2en de film ‘Haar naam was Sarah’ gekeken. Het plan om een keer wat vroeger naar bed gegaan vonden we allebei een goed idee. Zo zijn we weer wat uitgerust voor de rest van de week. Gisteravond was het namelijk wat later geworden i.v.m. de dingen die we moesten regelen voor stage.

Woensdag 18-5
Vandaag startte ons project ‘Het beste idee van de John F. Kennedy school’ op stage. We hebben een verhaal verteld waarin een kapitein nieuwe uitvindingen nodig had om mee te nemen op zijn reis. Dit project bleek toch erg lastig voor de kinderen, omdat het niveau van de Nederlandse taal te hoog ligt. We moeten dus nu gaan kijken wat voor iets we nu op gaan zetten voor de woensdag. Na de pauze zijn we weer mee geweest naar de zwemles van klas positivo. Hier vertelde de leerkracht dat zij ooit de juffrouw is geweest van de Nederlandse Jan Dino! Hoe leuk! ’s Middags heb ik op Skype gezeten met thuis en Anne. Lekker de hele middag bijgekletst! ’s Avonds hebben we rijst met kipsaté gegeten en daarna een film gekeken waarvan ik het einde weer niet ken… Hierdoor lekker geslapen van half 9 tot 6. Wakker geworden van de wekker, anders sliep ik waarschijnlijk nog langer. Het was dus echt even nodig!

Donderdag 19-5
Vandaag weer groepjes begeleiden op stage, maar ditmaal rekenen. ’s Ochtends merkten we dat het internet het weer niet deed. Gelukkig na het resetten wel, zodat we toch vooruit konden. We hebben bij de verschillende groepjes de tafeltoets afgenomen, zodat we meteen een overzicht hebben welke kinderen welke tafels nog moeten oefenen. We merkten dat de oudere groepen de tafels inmiddels beheersen en daarom kijken we ook naar de deeltafels en verhaalsommen. ’s Middags na stage heb ik even op Skype gezeten met thuis en zijn we daarna naar het strand gegaan. ’s Avonds was ik van plan om macaroni te eten. Deze had ik vorige week ingevroren, omdat ik toen veel te veel had klaargemaakt. Toen ik het fornuis aan wilde steken, kwam er maar een kleine vlam. Het gas was dus op.. We hebben hiervoor de huisbaas geappt en hij melde dat hij vorige maand een gasfles had besteld, maar dat het 3/4 maanden kon duren voordat dit binnen was. We hebben deze avond dus maar stokbrood afgebakken om te eten. De huisbaas heeft beloofd dat hij vrijdag 20-5 langs komt om te kijken. Wij zijn dan wel op stage..

Vrijdag 20-5
Laatste dag voor het weekend! Vandaag hebben we de kinderen begeleid die zwak/sterk zijn in rekenen uit de jongste 2 klassen. ’s Ochtends kregen we te horen dat we met de 1e groep niet in het computerlokaal konden. We moeten hiervoor dus erg creatief en snel oplossend denken. Erg vervelend.. Vooral omdat we al activiteiten met computer hadden voorbereid.. ’s Middags hebben we boodschappen gedaan bij Vreugenhill. Hierna zijn we naar het nieuwe overdekte winkelcentrum Sambil gereden, omdat ons verteld werd dat dit echt een mooie bezienswaardigheid was. Daar was het dan ook wel mee gezegd. Het winkelcentrum Sambil ziet er inderdaad mooi uit, maar de winkels die in dit winkelcentrum zitten vallen erg tegen. We hebben toen maar een ijsje gegeten en zijn toen naar huis gereden om avond te eten. Aangezien de nieuwe gasfles nog steeds niet was aangesloten, omdat dit volgens de huisbaas nog wel eens 3/4 maanden konden duren, hebben we op elektrische kookplaten gekookt. Hierna hebben we ’s avonds Twilight gekeken die toevallig op televisie kwam en zelfs tijdens de film ben ik nog in slaap gevallen.

Zaterdag 21-5
’s Ochtends heb ik de vriendschappelijke wedstrijd tussen Wolfsburg en PSV gekeken. Aangezien het deze ochtend regende, werd het geen strand voor ons. Toch trok deze regen rond ’n uur of 10 weg. Ik had me deze ochtend al helemaal ingesteld om een dagje aan school te gaan werken. Ik had er dus voor gekozen om toch aan school te gaan werken, ook al is de zon alsnog doorgekomen. Ik wil dat ik over een aantal weken alles in kan leveren, zodat ik ook echt vakantie heb als we klaar zijn met stage en Mellanie hier is! Op zaterdag is het bij Café plein Wilhelmina altijd reuze keuze. Dat betekent dat je keuze hebt uit 3 gerechten voor maar €6,75. Voordat we er waren, waren deze reuze keuzes al op. We hebben daarom maar wat anders gegeten. Hierna zijn we nog even vlug langs huis gereden om daarna door te rijden naar Zanzibar. Daar lekker op stap geweest!

Zondag 22-5
Vandaag zijn we de hele dag naar Saint-Tropez geweest. Het was vandaag zo heet, dat we nog geen half uur zonder het zwembad konden om af te koelen. We hebben hier tussendoor even geluncht, zodat we er de hele middag weer tegenaan konden. We hebben het in het zwembad gehad over avondjes uit. Zo gaan we waarschijnlijk woensdagavond weer lekker naar de film. Op dinsdag en woensdagavond is het namelijk 2 voor de prijs van 1. Dat betekent dat het dan p.p. maar ongeveer 3 euro kost. De moeite waard om wekelijks naar de film te gaan, vind je niet? Rond n uur of half 5 zijn we even langs de Albert Heijn gegaan om wat kleine boodschappen te doen. Ik heb hier toen een pizza gekocht, om ’s avonds op te eten. Dit was de eerste keer dat ik in Curaçao een pizza op heb. Ik was bijna vergeten hoe goddelijk het ook alweer was.. ’s Avonds hebben we ons flink ingesmeerd met aftersun en lekker televisie gekeken. Morgen begint stage weer en dan gaat het echte werk beginnen. Afgelopen week hebben we vooral nulmetingen afgenomen (soort toetsje waardoor je ziet op welk niveau de kinderen zijn). Doordat we nu de precieze niveaus van de kinderen weten, kunnen we met de kinderen gaan oefenen, zodat ze aan het eind van onze begeleiding beter scoren op die toets.

Over 37 dagen heb ik vakantie en over 54 dagen vlieg ik naar huis!

  • 23 Mei 2016 - 10:11

    Miekevissers :

    Weer een mooi verhaal zorg dat je alles klaar hebt als
    Mellanie komt dan nog lekker 2 weken vakantie xxx

  • 23 Mei 2016 - 12:25

    Annelies Temmink:

    Zo te zie hebben jullie het toch wel leuk daar, een hele ervaring dat niet alles zo gaat als je graag zou willen
    ben je al lekker bij gekleurd, we zouden haast jaloers worden.hier stort regent al al heel de morgen ben je ook zo beu, nog 2 weekjes dan gaan wij ook op vakantie met tante bep.succes en hou je taai groetjes en hou doe.

  • 23 Mei 2016 - 12:27

    Rick:


    Ge kunt ok wel zien dat het gezeliger daar is dan hier en nog veel mooier weer ook want die regen hier das helemaal niks

  • 23 Mei 2016 - 20:02

    Papa:

    het zijn weer hele verhalen maar wel mooi om te lezen hoe de dagen gaan

    groetjes papa

  • 23 Mei 2016 - 20:11

    Koekepan:

    geniet met volle teugen
    ik zie wel veel naar het strand als ik je maar terug ken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 4006

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: