Week 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Sandy

20 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Maandag 13-6
Vandaag weer een stagedag. Maar niet een normale stagedag. Vandaag heb ik namelijk een Skypegesprek gehad met een klas van mijn oude stageschool in Nederland. Ik heb dit Skypegesprek met een aantal kinderen gehouden van mijn stageschool uit Curaçao. Ik heb met de kinderen van tevoren vragen voorbereid, zodat zij deze konden stellen tijdens het gesprek. De kinderen waren tijdens het gesprek erg enthousiast. Verder verliep het gesprek erg leuk. De kinderen waren erg geïnteresseerd in elkaars vragen en verhalen om dat vervolgens te vergelijken met hun eigen situatie (schooltijden, dieren, uniformen, etc.). Na stage zijn we even langs de supermarkt gereden om daar lekkere afbakbroodjes te halen. Ook hebben we filet americain meegenomen, omdat ik afkickverschijnselen krijg. Hierna hebben we niet veel gedaan. Even lekker op Skype gezeten met vriendinnen, omdat dit alweer even geleden was. In de avond hebben we heerlijk weer een keer vis op. Hierna heb ik lekker een film liggen kijken en ben ik op tijd gaan slapen. Eigenlijk zou ik met 2 Nederlandse studenten afspreken om onze portfolio’s te vergelijken, maar dit hebben we verzet naar woensdagavond, zodat we dan net iets verder zijn met het uitwerken hiervan.

Dinsdag 14-6
Vandaag weer een dag waar internet niet echt meewerkte. Uiteindelijk voor de begeleiding deed deze het gelukkig wel. De kinderen hebben vandaag flink geoefend om nog sneller te kunnen lezen. We willen deze week vragen of we volgende week de officiële AVI-toetsen af mogen nemen, zodat we een hopelijk een mooie groei kunnen laten zien van de kinderen. ’s Middags even thuis geluncht om daarna lekker bij te kletsen met mijn nicht en Mandy! Was weer even geleden. In de avond heb ik weer even aan school gewerkt, zodat mijn portfolio op tijd klaar is. Hierna heb ik lekker een film gekeken.

Woensdag 15-6
Vandaag hebben we het project weer uitgevoerd. De kinderen hebben in de afgelopen lessen al veel over Nederland geleerd en kunnen ons daar nu veel over vertellen. Deze les hebben we met de kinderen molens geknutseld en/of kleurlaten gekleurd. De kinderen mochten zelf kiezen op welke manier zij creatief bezig wilden zijn. Hierna heb ik flink aan school gewerkt en kwam daarna de leerplichtambtenaar op onze stage praten. We konden er natuurlijk niets van verstaan, maar het woord onbeschoft kwam vaak genoeg voor om te begrijpen hoe de gesprekken verliepen. Na stage zijn we lekker wezen lunchen bij ‘Cafe de buren’. Hierna zijn we lekker de stad in gegaan om alvast wat souvenirs te kopen voor thuis. We willen dit namelijk niet op het laatste moment nog allemaal doen. Ik ben al voor een aantal dingen geslaagd! Wat ik heb gekocht zien jullie over ’n maand wel! We waren zo lekker aan het winkelen, dat we de tijd bijna waren vergeten en vlug terug naar de auto moesten. Niet dat we hier de politie ooit een boete uit zien schrijven, maar we nemen het zekere voor het onzekere maar. We hebben namelijk geen zin in een boete. ’s Avonds ben ik naar Lieke en Renée geweest om onze portfolio’s te vergelijken. We hebben de tips van onze minordocent doorgesproken om te kijken of we deze nog van elkaar konden gebruiken. Hierna nog even bij hun appartement aan mijn portfolio gewerkt en weer terug naar huis gegaan. Hier wilde ik de film van gisteravond afkijken, maar door de slechte wifi verbinding lukte dit niet.

Donderdag 16-6
Vandaag hebben we weer een dagje stage gehad. Ik heb veel met de kinderen geoefend met het metriek stelsel en breuken. De kinderen beginnen het steeds beter te begrijpen en dat terwijl ze de stof nog helemaal niet hebben gehad in de klas. Verder verliep deze stagedag gewoon prima. In de middag zijn we nog even wat boodschappen wezen halen bij Vreugdenhill, omdat hier een aantal dingen echt goedkoper zijn. Zo kosten 2 kipfilets hier maar ongeveer 1 euro. ’s Middags hebben we na het boodschappen doen niet veel meer gedaan. ’s Avonds zijn we naar een strandfilm op Blue Bay beach geweest. Super gaaf! We hebben we film Selma gezien en konden hierbij gewoon lekker liggend op een strandbedje naar de film kijken. Kan ik dat ook weer van mijn bucketlist die ik niet heb afstrepen.

Vrijdag 17-6
Laatste dagje voor het weekend! Wat is deze week weer snel gegaan. Vandaag heb ik met een aantal kinderen een toets zitten maken. Heel vreemd. De kinderen moeten het in eerste instantie zelf maken, maar als ik merk dat het niet lukt, mag ik helpen (terwijl het een toets is?). Na de pauze kwamen er eigenlijk kinderen voor de tafels, maar dit werden andere groepjes. Het eerste groepje bestond uit meer kinderen, omdat andere kinderen uit die klas ook graag mee wilden. Het groepje hierna is niet gekomen omdat ze geen zin hadden en de leerkracht hier dan gewoon aan toegeeft. In de middag lekker geskypt met Mellanie. Was weer even geleden! ’s Avonds hebben Marinda en ik onszelf opgesloten zodat we echt hard aan school konden werken. Deze avond heb ik mijn portfolio helemaal afgemaakt. Zondag kijk ik deze dan nog even door, zodat ik het zondagavond online kan zetten. Op deze manier heb ik maandag en dinsdag nog de tijd om mijn eindgesprek voor te bereiden. SPANNEND!! Hierna hebben we thuis lekker een drankje gedaan en zijn we niet meer weg geweest, omdat we zaterdag vroeg op moesten.

Zaterdag 18-6
Vandaag moesten we nog vroeger opstaan dan normaal voor stage. De wekker ging al om 05.20 uur, omdat we de Cristoffelberg zouden gaan beklimmen. Eenmaal aangekomen bij het nationale Cristoffelpark, bleek deze pas om half 8 open te gaan. We moesten dus nog ’n half uur wachten. Om kwart voor 8 begonnen we aan onze klim. Het bleek zwaarder dan ik eigenlijk dacht. We hebben ’n kleine 1,5 uur gedaan over de weg naar boven (met een paar pauzes). Eenmaal boven was het het allemaal waard. Wat een uitzicht! De foto’s hiervan komen nog op Facebook! Het mooie van een berg beklimmen is, dat als je helemaal kapot aan de top staat, je dan ook nog naar beneden moet. Toen we uitgerust waren, genoten hadden van het uitzicht en een hoop foto’s gemaakt hadden, stond ons de weg naar beneden te wachten. Dit zou lastiger moeten zijn, omdat je jezelf telkens tegen moet houden, maar ik vond het juist makkelijker dan de heenweg. Nadat we de berg beklommen hadden, zijn we even wezen kijken bij playa kalki en playa forti. Mooie strandjes, maar om nu te zeggen dat je dat perse gezien moet hebben.. Vervolgens zijn we naar playa lagun gereden om daar de rest van de middag te gaan liggen. ’s Avonds zijn we niet meer weg geweest en heb ik lekker een film liggen kijken.

Zondag 19-6
Mijn spierpijn vandaag viel reuze mee met wat ik verwacht had. Mijn benen trilden namelijk flink toen we terug waren bij de auto. Ik was vandaag al erg vroeg wakker, maar heb lekker nog op de bank gelegen. Na ons ontbijt/onze lunch heb ik nog even liggen slapen. Daarna zijn we lekker naar Sain-Tropez gegaan om ’n heerlijk dagje te genieten aan het zwembad. Ik merkte hier dat ik toch wel echt spierpijn had van het beklimmen van de Cristoffelberg. Hopelijk is het dit keer op dag 2 niet erger.. ’s Avonds hebben we een zelfgemaakte pizza op en hierna hebben we aan school gewerkt. Ik hoefde voor mijn portfolio alleen nog de puntjes op de i te zetten. Ik heb mijn portfolio vandaag ook ingeleverd. Maandag en dinsdag kan ik mijn eindgesprek van woensdagochtend nog voorbereiden. SPANNEND!!!!

Over 9 dagen komt Mellanie al! Morgen beginnen we al aan onze een na laatste week op stage. Het gaat nu wel erg snel! Aankomende week gaan we weer een hoop toetsen afnemen om te kijken of de kinderen gegroeid zijn. Ik ben erg benieuwd!

  • 20 Juni 2016 - 07:32

    Mieke:

    Weer een mooie drukke week
    Ik denk dat de Kids toch wel wat geleerd hebben van jullie
    Mooi verslag weer
    Gr xxx

  • 20 Juni 2016 - 15:18

    Simste:

    Ha sandy ik zie dat jullie het goed voor elkaar hebben.
    Wij zitten met fam v Bergen in denemarken vandaag n mindere dag betreft het weer
    Donderdag rijden we naar hamburg dan nog n weekje en dan is het afgelopen met de pret
    geniet daar van deze tijd ik zie je wel weer in mooi rooi
    gr koekepan

  • 20 Juni 2016 - 16:33

    Papa:

    het zijn hele verhalen nog een paar weekjes
    dan hen je 2 weken vakantie
    groetjes papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4009

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: