Week 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandy Vissers - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Sandy

08 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Woensdag om half 11 werden we opgehaald om naar het bedrijf te gaan waar onze auto klaar zou staan. Eenmaal daar kregen we een flink contract wat we helemaal door hebben gelezen. Nadat er foto's waren gemaakt van de auto, hebben we het geld overgemaakt. Onze auto is een Hyundai I10. We werden bij het ophalen van onze auto werden we gewaarschuwd voor schade. Dit konden we voorkomen door voorzichtig te rijden, ons dashboard kastje open te laten en de hoedenplank omhoog te zetten. Dit heeft ons tot nu toe geen schade opgeleverd. Doordat we nu een auto hebben, zijn we wat onafhankelijker. We zijn bijvoorbeeld boodschappen gaan doen bij een wat grotere supermarkt. Hier zijn de prijzen vergeleken met de Albert Heijn hier echt een stuk goedkoper. We zijn dezelfde dag nog naar stage gereden om kennis te maken met de directrice. Zij ontving ons erg hartelijk. Maandag 9-5 starten wij met stage lopen op deze school. Doordat we nu een auto hebben, kunnen we ook naar het strand. We zijn al bij Mambo Beach en Saint-Tropez Ocean Club geweest. Woensdag landden er 2 andere studenten van de pabo. Zij zitten vlakbij waar wij verblijven, dus dat is erg handig en gezellig. Op vrijdag komt er iedere week een schoonmaakster om de algemene dingen schoon te maken (de rest maken wij tussendoor altijd schoon). Op het moment dat zij kwam, wilden wij naar het strand en daarom beloofde zij om het binnenste slot er niet op te zetten. Er was hier namelijk maar 1 sleutel voor. We zijn deze dag naar het strand gegaan, om vervolgens met zn 4en bij de Mac te gaan eten. Hierna zijn we lekker toeristisch naar de pontjesbrug geweest. Deze ligt trouwens los, en daardoor lijkt het echt alsof je zat over de brug loopt. Een erg raar gevoel! Aan het eind van deze dag moesten we natuurlijk ook weer naar huis, maar dit was zo makkelijk nog niet. We waren helemaal verkeerd gereden, wat ons bracht naar een mooie rit over de koningin Julianabrug (google maar). Toen we uiteindelijk thuis waren, zagen we dat de schoonmaakster er toch een slot op had gezet, terwijl wij dus niet wisten welke sleutel hierbij hoorde. Van de huisbaas moesten we het toch proberen. In eerste instantie lukte het me niet om de goede sleutel te vinden, waardoor het alarm nog harder loeide. Uiteindelijk tijdens poging 2 was het toch gelukt om het slot open te krijgen. Wat een dag.... Zaterdagochtend was een ochtend waar Mellanie vertelde dat ze van plan was om een vliegticket te boeken. Na wat overleg via Skype en contact met de huisbaas heeft ze besloten om dit te doen en dus vliegt ze 28 juni naar Curaçao om vakantie te komen vieren met ons. Zondagochtend.. Een wekker gezet om PSV te kunnen kijken via Skype. Terwijl de aftrap om half 3 Nederlandse tijd was, was het hier pas half 9 's ochtends. Al gauw maakte de concurrent 0-1. Dat betekende dat PSV 7 keer moest scoren (zonder een tegendoelpunt te krijgen), om gelijk te komen qua doelsaldo. Gelukkig maakte PSV 2 doelpunten en zo gingen we de rust in. Marinda en ik zaten naast elkaar de wedstrijd te volgen. Ik in een PSV shirt, Marinda in een shirt van de concurrent. Via Skype hoorde ik dat de graafschap gescoord had. Dat betekende dat PSV de virtuele koploper was en dus virtueel KAMPIOEN! Dit bleef gelukkig de rest van de wedstrijd zo en dus is PSV kampioen! Dit hebben we zondagmiddag op het terras gevierd (met uitzondering van Marinda). Morgen (maandag 9-5) beginnen we met stage lopen op de John F. Kennedy school. We zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat na de kennismaking met de directrice. Het is de bedoeling dat wij de klassen gaan observeren, om te kijken in welke klas wij onze opdrachten het beste uit kunnen gaan voeren.

Deze 1 week was samengevat erg leerzaam. Ik hoop dat ik de komende weken op stage veel ervaring op mag doen met het lesgeven in een andere cultuur. We hebben al wat punten opgeschreven die we op stage willen bespreken. Dit zijn ideeën om uit te voeren op stage. We worden morgenvroeg om kwart over 7 op stage verwacht en ik heb er erg veel zin in!

Ohja, erg veel plezier bij de huldiging van PSV maandagavond! Ik volg het maandagmiddag wel via Omroep Brabant.. :(

Tot van de week!

Kijk leuk om dit te lezen blijven we op de hoogte wa jullie allemaal doen
    Als je er alles in zet xxx

• 09 Mei 2016 - 22:36

Papa:

Ga zo Door ben benieuwd naar de volgende verslag ook even naar mijn imail sturen groetjes uit rooi

Sandy

Voor mijn minor 'Experience abroad' gaan Marinda en ik 8 weken stage lopen in Curaçao. Wij lopen hier stage op de John F. Kennedy basisschool. Dit is een school voor speciaal onderwijs. Wij zijn erg benieuwd hoe het onderwijs in Curaçao wordt vorm gegeven en willen hier tijdens onze stage achterkomen en dit meteen ervaren. We hopen in deze tijd veel te leren en tegelijkertijd te genieten van deze ervaring. Ben jij benieuwd naar mijn activiteiten? Volg dan mijn blog!

Actief sinds 13 Maart 2016